درمورد عوارض جراحی بینی چه می دانید؟
نوشته شده توسط : unexer

تحمل بینی بزرگ و یا دارای مشکل برای افرادی که به دنبال ظاهری زیبا و جذاب هستند بسیار آزار دهنده است.به همین دلیل با استفاده از راه های مختلفی سعی در پوشاندن آن دارند. برخی با استفاده از لوازم آرایشی و میکاپ بطور موقت بزرگی یا ایراد بینی خود را می پوشانند، اما بهترین اقدام برای داشتن چهره ای زیبا با بینی متناسب، انجام جراحی بینی می باشد. از آنجا که بینی تاثیر فوق العاده ای در زیبایی و تناسب چهره دارد، با جراحی بینی می توان زیبایی صورت را چندین برابر افزایش داد. 

اما برای داشتن یک جراحی موفق لازم است اطلاعات دقیق و کاملی درمورد مراقبت ها، نکات و همچنین عوارض آن بدست آورید. در صورتی که مراقبت ها و نکات ضروری به درستی رعایت شود، می توان احتمال بروز انوع عوارض جراحی بینی را تا حد قابل توجهی کاهش داد. ما در این مقاله قصد داریم درمورد عوارض جراحی بینی صحبت کنیم تا چنانجه قصد انجام عمل بینی دارید، با این موارد آشنایی داشته باشید.

جراحی بینی

در ابتدا ممکن است سوالاتی در ذهن شما وجود داشته باشد مانند این موضوع که عوارضی که برخی افراد به خاطر آن از انجام جراحی بینی صرف نظر می کنند واقعا چیست و چقدر خطرناک است؟ چند درصد از این عوارض در زندگی ما مشکل جدی ایجاد می کنند؟ راه های جلوگیری از بروز عوارض جراحی بینی چیست؟

عوارض جراحی بینی

رایج ترین عوارضی که می توان برای جراحی بینی گوشتی و استخوانی نام برد، موارد زیر هستند:

  • عدم موفقیت جراحی و نیاز به جراحی مجدد
  • بی حسی
  • تورم
  • درد
  • کبودی
  • خونریزی
  • از بین رفتن حس بویایی

عوارض طبیعی جراحی بینی

اولین چیزی که فرد پس از انجام جراحی بینی گوشتی و استخوانی حس می کند، بی حسی و تورم بسیار شدید بینی است. پس از اتمام جراحی و بیرون آمدن از اتاق عمل، نواحی اطراف بینی کبود خواهند بود. این کبودی و تورم چند هفته بعد از جراحی بینی وجود خواهد داشت. اما آیا این مسئله مهم و خطرناکی است؟ خیر اینطور نیست. کبودی و تورم بینی و نواحی اطراف آن با کمپرس سرد برطرف می شود و مشکلی نیست که جای نگرانی داشته باشد. بی حسی ناشی از عمل بینی نیز پس از دو الی سه هفته از بین خواهد رفت. 

از بین رفتن حس بویایی و چشایی از عوارضی است که اکثر افراد بعد از جراحی بینی با آن روبرو می شوند. پس جای نگرانی نیست و این تصور که از دست دادن حس بویایی ممکن است همیشگی باشد و خطرناک است درست نیست. 

داشتن درد و خونریزی از مواردی است که خیلی رایج نیست و علائمی مانند خونریزی کمتر پیش می آید. البته لخته خون و خونابه معمولا بعد از جراحی بینی در داخل بینی وجود دارد و باید برای تمیز نگه داشتن آن و جلوگیری از عفونت آن ها را پاکیزه نگه داشت. 

عوارض جراحی بینی

بنابراین در حالت کلی کاهش یا از دست دادن حس بویایی در بیشتر موارد اتفاقی طبیعی بوده و جای نگرانی وجود ندارد، به شرطی که تمام علائم خود را با پزشک جراح در میان گذاشته باشید. در این مواقع باید معاینه شوید تا اطمینان حاصل شود مشکلی نیست. چون ممکن است از دست رفتن حس بویایی علت های دیگری نیز داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که حین جراحی بینی، سلول های عصبی بویایی دچار آسیب شده باشند، آن وقت باید نگران بود و اقدامات دیگری انجام داد. عدم داشتن تجربه پزشک و کوچک کردن بیش از حد بینی از موارد دیگری است که می تواند باعث سلب شدن حس بویایی بعد از عمل بینی شود.

بدترین عوارض جراحی بینی

می توان گفت بدترین اتفاقی که ممکن است پس از جراحی بینی گوشتی و استخوانی ممکن است اتفاق بیفتد، این است که پس از مدتی به یک عمل جراحی بینی ترمیمی نیاز پیدا کنید! علت هایی مانند بی تجربگی جراح، عدم رعایت مراقبت های لازم و... می تواند سبب شود تا عمل بینی آن طور که باید پیش نرود و پس از مدتی با پرداخت هزینه ای بیشتر، دوباره مجبور به انجام جراحی شوید. برای جلوگیری از بوجود آمدن این اتفاق ها بایستی اطلاعات خود را افزایش دهید تا با رعایت نکات لازم یک جراحی موفق داشته باشید. برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت دکتر تهران بیوتی مراجعه کنید.

 





:: برچسب‌ها: جراحی بینی , عمل بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 3948
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: